Wyjazd do Nowogrodu

Czcionka:

Sprawozdanie napisane przez uczennicę kl. III b -Weronikę Annę Obrycką

W dniu 28 września 2016 r. odbyła się wycieczka do Skansenu Kurpiowskiego im. Adama Chętnika w Nowogrodzie. Zebraliśmy się przed szkołą o godzinie 8.00., kiedy podjechał autobus wsiedliśmy do niego i ruszyliśmy w drogę. Po przyjeździe na miejsce powitała nas pani przewodnik. Na początku zwiedzaliśmy chłopskie chaty. Było w nich mnóstwo pamiątek przypominających tradycje kurpiowskie. Oglądaliśmy starodawne wyposażenie domu. Zwróciliśmy uwagę na klepisko będące podłogą, słomiane sienniki na łóżkach oraz kolorowe tasiemki wieszane pod sufitami. Widzieliśmy również obiekty małej architektury czyli bramki, kapliczki i studnie. Kolejnym etapem podczas wycieczki było oglądanie działu rolniczego w Skansenie. Duże wrażenie wywarły na nas obiekty przemysłu wiejskiego: wiatrak, kuźnia młyn wodny oraz zagrody rolnicze. Piękne widoki doliny Narwi umilały nam czas podczas wędrówki po Skansenie. W czasie zwiedzania uczestniczyliśmy w lekcji regionalnej historii prowadzonej przez panią przewodnik. Ostatnim punktem wycieczki był zakup pamiątek.

Do szkoły wróciliśmy szczęśliwi i zadowoleni. Na stołówce czekał na nas pyszny obiad. Wrażenia z wycieczki pozostaną na długo w naszej pamięci.